Met naald, draad en textiel
is Jacqueline van Bergeijk met haar kunstwerken
een verhalenverteller.
De gebruikerssporen in de oude materialen
fungeren als bruggenbouwers in de tijd,
Ze vertellen over levens,
ervaringen en tradities.

Textiel als woordeloze waarnemer;
echo van een persoonlijk verleden
of een collectieve ervaring.

Jacqueline van Bergeijk

(2017 - 2022)

Met naald, draad en textiel is Jacqueline van Bergeijk met haar kunstwerken een verhalenverteller. De gebruikerssporen in de oude materialen fungeren als bruggenbouwers in de tijd, Ze vertellen over levens, ervaringen en tradities. Textiel als woordeloze waarnemer; echo van een persoonlijk verleden of een collectieve ervaring.

Bevlogen kijk ik naar  de bijzondere dingen in ons dagelijks leven. Waarin natuur en landschap onlosmakelijk verbonden is met mijn werk. Meestal werk ik voor langere periode aan een thema. Foto reeksen voor mijn onderzoek, natuurlijke materialen en gemengde technieken geven de uiteindelijke vorm aan mijn ideeën. Ik ben een buitenmens, die de zee graag mee naar huis neemt, en graag een verhaal maakt voor een installatie. Kijk verder: www.judithbrouwer.com

Judith Brouwer

(2020 - 2022)

Bevlogen kijk ik naar de bijzondere dingen in ons dagelijks leven. Waarin natuur en landschap onlosmakelijk verbonden is met mijn werk. Meestal werk ik voor langere periode aan een thema. Foto reeksen voor mijn onderzoek, natuurlijke materialen en gemengde technieken geven de uiteindelijke vorm aan mijn ideeën. Ik ben een buitenmens, die de zee graag mee naar huis neemt, en graag een verhaal maakt voor een installatie. Kijk verder: www.judithbrouwer.com

 
In de schilderijen en tekeningen zie je mijn beleving,  verwondering en bewondering over de mens en de natuur.
Die kan mooi, duister en ongrijpbaar zijn onderhevig aan verandering. Deze cyclus met zijn steeds veranderende  vormen, kleuren en emoties vormen de basis van mijn werken. De inspiratie komt uit ontmoetingen tijdens wandelingen met de natuur in binnen en buitenland. 
Ik combineer acrylverf met balpen, lakken, inkten en pastels op papier en doek.

Yvonne Evers

(2021)

In de schilderijen en tekeningen zie je mijn beleving, verwondering en bewondering over de mens en de natuur. Die kan mooi, duister en ongrijpbaar zijn onderhevig aan verandering. Deze cyclus met zijn steeds veranderende vormen, kleuren en emoties vormen de basis van mijn werken. De inspiratie komt uit ontmoetingen tijdens wandelingen met de natuur in binnen en buitenland. Ik combineer acrylverf met balpen, lakken, inkten en pastels op papier en doek.

July Leesberg tekent en schildert planten en landschappen. Met haar afstuderen aan de kunstacademie in Arnhem won ze de Siemens-kunstprijs. Haar werk werd tweemaal getoond in het Gemeentemuseum Den Haag. In 2020 publiceerde ze de Bloeikalender van het Belmonte Arboretum, met verhalen van en tekeningen over geurende planten.
July faciliteerde tweemaal exposities voor kunstenaarsorganisaties. Ze is voorzitter van het Kunstenaarscollectief Neovolente.

July Leesberg

(2011 - 2022)

July Leesberg tekent en schildert planten en landschappen. Met haar afstuderen aan de kunstacademie in Arnhem won ze de Siemens-kunstprijs. Haar werk werd tweemaal getoond in het Gemeentemuseum Den Haag. In 2020 publiceerde ze de Bloeikalender van het Belmonte Arboretum, met verhalen van en tekeningen over geurende planten. July faciliteerde tweemaal exposities voor kunstenaarsorganisaties. Ze is voorzitter van het Kunstenaarscollectief Neovolente.




Mijn

Anneke Hermkens

(2020 - 2022)

Mijn "innerlijke landschappen" ontstaan al spelenderwijs door inkten, druksels en verf op de drager aan te brengen tot het een chaos is geworden waarna de lichtheid weer bevochten moet worden Daar waar ik in de serie ”innerlijk landschap” op zoek ben naar ruimte en dynamiek is in de serie “organisme” vooral belangrijk wat er gebeurt als tijd en ruimte losgelaten worden.

In mijn werk gaat het vaak over architectuur, vooral de woning, met als metafoor, ons zelf. Voelen we ons veilig, geborgen, behaaglijk in onze woning, in ons lichaam?  Momenteel onderzoek ik de vrijheid in het beeld. Een behoefte om ons te onttrekken aan ruimte en tijd. Iets wat fysiek niet mogelijk is. In het beeld vertaalt zich dit momenteel als een irrationele schikking van onze waargenomen vormen. Als de onlogische verbeeldingswereld van de droom.

Anja van Rennes

(2017 - 2022)

In mijn werk gaat het vaak over architectuur, vooral de woning, met als metafoor, ons zelf. Voelen we ons veilig, geborgen, behaaglijk in onze woning, in ons lichaam? Momenteel onderzoek ik de vrijheid in het beeld. Een behoefte om ons te onttrekken aan ruimte en tijd. Iets wat fysiek niet mogelijk is. In het beeld vertaalt zich dit momenteel als een irrationele schikking van onze waargenomen vormen. Als de onlogische verbeeldingswereld van de droom.

Mijn werk wordt sterk beïnvloed door het landschap. Met behulp van gemengde technieken verbeeld ik mijn herinneringen aan wat ik gezien heb. Met installaties en kleine teksten voeg ik nieuwe elementen toe aan een specifiek landschap.

Wietske Schoenmaker

(2010 - 2022)

Mijn werk wordt sterk beïnvloed door het landschap. Met behulp van gemengde technieken verbeeld ik mijn herinneringen aan wat ik gezien heb. Met installaties en kleine teksten voeg ik nieuwe elementen toe aan een specifiek landschap.

Een gezicht is nooit los van een oordeel, ik schilder geen personen, het zijn symbolen die ergens voor staan, wanneer het symbool een gezicht zou krijgen wordt het een persoon met een karakter, de universele term die ik wil verbeelden valt daarmee weg.                                                 

Thea Vos

(2020 - 2021)

Een gezicht is nooit los van een oordeel, ik schilder geen personen, het zijn symbolen die ergens voor staan, wanneer het symbool een gezicht zou krijgen wordt het een persoon met een karakter, de universele term die ik wil verbeelden valt daarmee weg.